DSA Financial Group S.A. to ekspert
w inwestowaniu, działający dynamicznie
na rynku finansowym od 1999 roku.
Dziś DSA jest prężnie rozwijającą się grupą kapitałową skupiającą kilkanaście firm.

Profesjonalnie przygotowani przedstawiciele pomogli już około 700 000 klientów w stworzeniu finansowej niezależności.

Już dziś pomyśl o inwestowaniu z planem.
Ty znasz swoje cele, my środki
do ich osiągnięcia.

Pomnażamy wartości



Finansowy smart shopping, czyli rozsądne oszczędzanie

07.03.2013

Smart shopping, czyli dokonywanie przemyślanych zakupów, dotyczy obecnie nie tylko branży spożywczej, turystyki czy mody, ale również odpowiedniego wyboru produktów finansowych. W tym przypadku przejawia się on m.in. w ocenie produktów i towarzyszących im cech (np.stopa zwrotu, dodatkowe promocje) – czytamy w Gazecie Ubezpieczeniowej, która przytacza najnowsze wyniki badań preferencji Polaków w zakresie inwestowania i oszczędzania.

Respondenci potrafią mądrze dobierać produkty finansowe, wykorzystać dostępne na rynku promocje, ale przede wszystkim, przed podjęciem decyzji analizują oferty i dopasowują rozwiązania do swoich indywidualnych potrzeb. Do wyboru produktów finansowych podchodzą racjonalnie, bez emocji i spontanicznych decyzji. Finansowy smart shopping przejawia się m.in. w ocenie czynników wspierających długoterminowe gromadzenie kapitału. Jak wskazuje badanie, oceniając produkt, ankietowani zwracają uwagę przede wszystkim na wysokość stopy zwrotu i oferowane oprocentowanie (66%) oraz szacowaną wysokość minimalnego zysku (55%). Co czwarta osoba (26%) zwraca uwagę na bieżące promocje produktowe, ale już 39% - na towarzyszące ulgi podatkowe. Najważniejszym czynnikiem oceny produktu ubezpieczeniowego dla osób w wieku 18-29 lat jest towarzysząca promocja (15%), podczas gdy dla osób w wieku 30-39 lat - gwarancja minimalnego zysku (26%).

Podsumowując wyniki badań: zdecydowana większość Polaków nie gromadzi oszczędności, jednak ci, którzy się na to decydują, przy wyborze produktu finansowego kierują się rozsądkiem i zimną kalkulacją, a nie emocjami.

Więcej w Gazecie Ubezpieczeniowej