07.03.2013
Smart shopping, czyli dokonywanie przemyślanych zakupów, dotyczy obecnie nie tylko branży spożywczej, turystyki czy mody, ale również odpowiedniego wyboru produktów finansowych. W tym przypadku przejawia się on m.in. w ocenie produktów i towarzyszących im cech (np.stopa zwrotu, dodatkowe promocje) – czytamy w Gazecie Ubezpieczeniowej, która przytacza najnowsze wyniki badań preferencji Polaków w zakresie inwestowania i oszczędzania.
Respondenci potrafią mądrze dobierać produkty finansowe, wykorzystać dostępne na rynku promocje, ale przede wszystkim, przed podjęciem decyzji analizują oferty i dopasowują rozwiązania do swoich indywidualnych potrzeb. Do wyboru produktów finansowych podchodzą racjonalnie, bez emocji i spontanicznych decyzji. Finansowy smart shopping przejawia się m.in. w ocenie czynników wspierających długoterminowe gromadzenie kapitału. Jak wskazuje badanie, oceniając produkt, ankietowani zwracają uwagę przede wszystkim na wysokość stopy zwrotu i oferowane oprocentowanie (66%) oraz szacowaną wysokość minimalnego zysku (55%). Co czwarta osoba (26%) zwraca uwagę na bieżące promocje produktowe, ale już 39% - na towarzyszące ulgi podatkowe. Najważniejszym czynnikiem oceny produktu ubezpieczeniowego dla osób w wieku 18-29 lat jest towarzysząca promocja (15%), podczas gdy dla osób w wieku 30-39 lat - gwarancja minimalnego zysku (26%).
Podsumowując wyniki badań: zdecydowana większość Polaków nie gromadzi oszczędności, jednak ci, którzy się na to decydują, przy wyborze produktu finansowego kierują się rozsądkiem i zimną kalkulacją, a nie emocjami.
Więcej w Gazecie Ubezpieczeniowej